Advanced Nutrition Products

NÄR ÄR DET BÄST ATT TRÄNA?


Så här kan det se ut på gymmet om man är en early bird

Egentligen handlar det ju inte om när utan att träningen faktiskt blir av och att man hittar den tiden på dygnet då det passar bäst för en själv. Jag älskar att träna på morgonen. Om jag måste kan jag gå upp kl 05 för att träna. Ofta handlar ju detta om vanor. I USA tränade vi ibland 22 på kvällen men jag tycker nog ändå att morgonträning är den bästa!

  • Man känner sig pigg – hela dagen
  • Det är ofta folktomt på gymmet – ingen kö, inget knö
  • Man behöver inte anpassa träningen till dagens/kvällens övriga aktiviteter och hinner lägga till ännu någon typ av träning om man vill det

Det värsta jag vet är att träna mellan 17-19, trängas mellan hantlar och skivstänger. Folk är dessutom vid den här tiden lite stressade, vill egentligen bara hem, äta middag och slappa framför tv’n. Då är det alla gånger värt det att gå upp 05!

Ett svar

  1. Jag håller helt med dig! Träning på morgonen is the shit🙂
    //Hanna
    Team MM Sports

    augusti 22, 2012 kl. 8:20 e m

Kommentera

