Advanced Nutrition Products

LÖPTEKNIK

Fick kommentaren att ”du behöver ju inte träna rygg om du bara ska löpträna”. That’s so not true. Man vill ju ha en så bra hållning att överkroppen är stabil även när man börjar bli trött. Givetvis även starka magmuskler. Stark mage och rygg är ett måste om man ska klara av att landa mer på framfoten eftersom tyngdpunkten blir högre. Sedan finns det ju en massa att lära när det gäller löpteknik och det får bli ett senare projekt. Just nu är jag fullt medveten om att jag borde investera i ett par Five Fingers och förbättra min löpteknik om jag ska kunna fortsätta springa så mycket som jag gör…

  • Tänk på hållningen – sträck på dig!
  • Använd din kraft till att ta dig framåt istället för uppåt!
  • Fram med höften!
  • Landa på främre delen av foten!
  • Stretcha efter löpning – stela muskler kan göra att man blir sned och belastar fel!

 

Kommentera

