Advanced Nutrition Products

ÖVERBELASTNING

För ett tag sedan tog jag ut mina inlägg ur joggingskorna, det är obekväma att springa med och jag tänkte att äh, varför ska jag ha dem? I förrgår kom jag på just varför jag har inlägg – fick ju dem när jag hade 1. plantarfaciit och 2. hopparknä. OCH VAD HAR HÄNT NU NÄR JAG HAR SPRUNGIT MYCKET UTAN INLÄGG? JO, jag har jätteont i knät, måste ”knäcka ut det” och kan inte ens gå ordentligt. Extremt korkat så nu blir det totalvila från löpning i minst en vecka för att se vad som händer. Sedan börja om från början: 2 km, 3 km, 4 km…

Jag är ju väldigt skeptisk till diagnoser när det gäller knät och tror att detta rör sig om någon typ av överbelastning eller har att göra med att mitt ena ben är 1 cm längre (fick rådet att gå till en kiropraktor som skulle knäcka till bäckenet men det har jag inte gjort…). Gissar på en överansträngning av ett muskelfäste eller ett senstråk… Alla dessa småskador!

Kommentera

