Advanced Nutrition Products

BASIC


Lite vader på slutet, med betoning på lite

Väskan är packad och jag hann med ett benpass innan det blir avresa norrut! L har planerat in middag på Mitt Andra Hem i Hälleviksstrand innan båten går, har aldrig varit där så det blir spännande.

Idag blev det som vanligt fokus på basövningar; knäböj, raka marklyft, utfall osv… Att sätta mig i hip adductor-maskinen är 1. tråkigt 2. får mig att tänka på tiden då jag hade skadat knä 3. isolerar bara en muskelgrupp 4. är varken funktionellt eller ger ett speciellt bra resultat. Knäböj däremot involverar följande muskelgrupper: gluteus maximus, quadriceps femoris, gluteus medius och minimus bakre delar, rectus femoris, hamstrings, soleus, latissimus, trapezius, quadratus lumborum, och erector spinae.

Som sagt, det är bara att träna som killarna (och tjejerna) gör i militären för det är ju det enda som egentligen funkar riktigt bra. När man känner sig redo kan man ju testa en hinderbana eller något annat roligt…


What’s new? Kyckling, grönsaker och soja på det…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s