Advanced Nutrition Products

PERFEKT

Amerikanska Seventeen ska sluta retuschera tidningens bilder efter att 14-åriga Julia kampanjat för real girls. Man är ju så himla van vid att tjejerna i media är perfekta, ibland måste till och med jag påminna sig själv om att i stort sett varenda bild är retuscherad. Tro f*n att tjejer tror att man måste vara perfekt när man hela tiden ser dessa felfria utseenden i var och varannan tidning.

I helgen var vi på en glassbar och bredvid oss satt en tjej i min lillasysters ålder; fixad näsa, fixade läppar etc. Jag är INTE emot plastikkirurgi (tvärtom) MEN när det börjar fixas och trixas i ansiktet på unga tjejer blir det bara sorgligt.

The artist who aims at perfection in everything achieves it in nothing.

3 svar

  1. Hej,

    Jag tycker som du i inlägget ovanför. Det är upprörande med alla dessa retuscheringar. Sedan är det inte fel att man vill ta hand om sin kropp och sköta den, men det kan man göra genom träning och sund kost istället för att stirra sig blind på dockor i tidningarna.

    Jag kommenterade ditt inlägg på min blogg och meddelar det till dig här, eftersom jag anser det är god ton att berätta det. (i positiva ordalag)
    MVH
    /Harald
    http://varfor-bli-upprord.blogspot.se/2012/07/vaxade-perfekta-smaflickor.html

    juli 11, 2012 kl. 12:25 f m

  2. Johan

    Du är en hycklare som väljer bort inlägg som inte är till din fördel. Yttrandefrihet är bara bra när den överensstämmer med dina åsikter va?

    juli 11, 2012 kl. 11:12 f m

  3. ->Johan Var det ämnat till denna bloggare, eller till mig? (Jag hörde i förgår av en jag känner som skrivit kommentarer att de ej blivit publicerade på min blogg. Jag blev överraskad för jag publicerar allt, hittills… så de har försvunnit i bloggers eter…)

    MVH
    /Harald

    juli 12, 2012 kl. 12:15 e m

Kommentera

