Advanced Nutrition Products

SUNBLOCK


Som rödhårig, fräknig och likblek är jag expert på solkräm. Har även solat väldigt mycket utan solkräm och kan garantera att det inte blir bra, har haft min solskada i ansiktet i snart 10 år… Jag gillar verkligen inte solkräm, mest pga att de aldrig riktigt absorberas av huden, men det finns de som är lite bättre än andra. Här är mina absoluta favoriter.

1. Dermalogica Ultra Sensitive Faceblock – står att den är semimatt, men blir ändå lite glansig. Dock bäst för att den inte täpper till huden. Stort plus för att det är lite pigment i den. Man ser extra fräsch ut.

2. Piz Buin – i Alperna verkar folk som galna i Piz Buin men så är solkrämen riktigt bra också! Älskar lukten och den lägger sig inte som ett lager på huden.

3. Hawaiian Tropic Protective Sun Lotion – japp, en klassiker, men den är fortfarande cheap & chic. Luktar supergott och är vattentät. Hade denna i Texas både vid poolen och i joggingspåret och brände mig aldrig.

Kommentera

