Advanced Nutrition Products

STARK OCH SNYGG


Foto: John Hagby

Ibland hör man väldigt många underliga teorier om tjejer och träning och senast idag hörde jag den dummaste åsikten någonsin: tjejer ska ALDRIG träna med vikter utan bara med sin egna kroppsvikt för annars blir de för biffiga. För det första tar det lång tid att bygga muskler och det kräver planering och ett jäkla fokus. För det andra blir tjejer definitivt inte för biffiga av att träna med vikter. För det tredje, om man som tjej nu vill träna för att bli just större är väl det helt ok? Herregud, ingen annan än man själv bestämmer vad man vill ha för typ av kropp. Så himla dumt att uttala sig om hur andra ska se ut, bättre att lägga den tiden på något annat, sin egen träning t.ex.

På tal om muskler tycker jag att ni ska kolla in vår atlet Jessica Lonka – stark och snygg!

2 svar

  1. Glöm inte skriva fotografens namn när ni använder bilder ni inte själva tagit. Dessa bilder är t.ex. mina. Jag har inga problem med att man använder mina bilder så länge man frågar mig och länkar till mig i bloginläggen men här har inget av detta hänt. Det vore toppen om ni kunde uppdatera detta inlägg annars får jag be er ta bort det. (detta är en lag som gäller alla bilder ni tar externt så se inte detta som skäll utan ett bra tips så ni inte blir anmälda för bildstöld)

    Trevlig blogg annars. Keep up the good work!

    oktober 20, 2012 kl. 6:58 f m

    • Självklart ska jag ordna med detta under helgen! Dina foton är jättebra och jag kände inte till att man var tvungen att länka men detta ska jag givetvis göra! Tack för informationen!

      oktober 20, 2012 kl. 10:59 f m

Kommentera

