Advanced Nutrition Products

Sträck på dig!


Perfekt hållning

Gjorde ett hållningstest förra veckan, himla intressant faktiskt. Jag levde ju i tron att jag hade perfekt hållning efter alla timmar på hästryggen, men duktiga PT’n A såg direkt att jag hade ca 1 cm snett bäcken – vilket resulterade i att jag fick lite lätt panik. Eller ganska så mycket faktiskt. Helt ärligt kände jag mig nästan handikappad i någon minut tills jag fick reda på att det är helt normalt att vara ojämn i kroppen och att det förmodligen beror på att jag måste stretcha ordentligt. Detta är ju inget jag kännt av överhuvudtaget men sedan dess har jag stretchat efter varje träningspass…

Hållningen kan påverkas av träning, arbete, psykiskt tillstånd och musklernas kondition (obalans, förkortning osv). Slutsatsen är alltså att man ska se till att må bra och ta hand om sin kropp (man är ju väldigt beroende av den när man tänker efter!). Bästa rådet någonsin kommer dock från T: sträck på dig – visa att du är framgångsrik! Det funkar i alla lägen :-)

Kommentera

