Advanced Nutrition Products

Alkohol + träning = 0

Läste i dagens GP att man bör skippa alkoholen om man inte ser resultat av träningen. Japp, så är det och det finns inga undantag, alkohol innehåller många onödiga kalorier och dessutom behandlar kroppen alkoholen som ett gift så träning med alkohol i kroppen ger noll resultat. Jag dricker knappt alkohol längre, dels för att jag tränar mycket, inte tycker alkohol är speciellt gott, snabbt blir ”alkofet” och dessutom inte kan kontrollera drickandet. Hur man gör med träning och alkohol bestämmer man givetvis själv! MEN försöker man komma i form och ändå goar sig med after work varje fredag, en utekväll på lördagen och lite barhäng på söndagen bör man kanske räkna ut hur många kalorier man får i sig från alkoholen och om man kan tänka sig att utesluta dessa (i alla fall under en tid).

Kanske känns drastiskt för en del att utesluta alkohol men det är definitivt inget jag saknar. Jag mår väldigt mycket bättre utan. Så här var det förr och det var inte en hälsosam livsstil kan jag säga, men det måste man komma fram till själv.


Skål!+skål!+skål! osv…


Herregud.


Känner mig något fräschare idag…

Kommentera

