Advanced Nutrition Products

Har du inte blivit lite tjock?


Tjock?

Ovanstående kommentar kom från ingen mindre än min mamma som häromdagen tyckte att jag hade blivit lite tjock. Allt är relativt svarade jag men nej jag tycker definitivt inte att jag har blivit tjock, snarare tvärtom, för drygt ett år sedan var jag betydligt plufsigare = j*vligt mjuk i kroppen, inte mycket muskler men visst, mindre ”bitigare” än nu (tycker i och för sig knappast att jag är bitig🙂

NEJ, man blir inte tjock av att gymma – större, starkare och mer framträdande muskler får man ju dock och enligt mig är det skitsnyggt även på tjejer. Nu hör ju till saken att min kära mor själv väger under 50kg, är 175 cm lång och tillhör den där generationen som tycker att smal, lång och slank är hot (tänk catwalkbrudar). Att tjejer kan vara starka verkar ha undgått henne helt. Anyway, det är tur att man har olika ideal och kör sitt eget race, hellre stark än svag.

Kommentera

