Advanced Nutrition Products

Världens godaste proteinpulver!


Allvarligt talat. Som vegetarian har jag levt på proteinpulver och jag kan GARANTERA att proteinpulvret från Nordica Fitness är det godaste jag har smakat. Jag är extremt kräsen (har till och med slängt dyrt protein pga alldeles för kemisk och söt smak) och det här är riktigt gott. Smakar liksom inte Oboy (proteinpulver är ju faktiskt inte en produkt för barn!) som alla andra chokladprotein utan lite mer sofistikerad smak. Testa och bedöm själva! Använd koden fpblogg vid beställning.

Har just gymmat, tagit en proteinshake och ätit tonfisk till middag… Mycket protein där! Jag har ju inte världens bästa matdisciplin men skam den som ger sig haha… Just protein är ju som bekant nödvändigt om det ska byggas muskler (även hud och hår behöver protein – har faktiskt hört talas om tjejer som blivit tunnhåriga pga extremt lågt proteinintag, usch hemska tanke…).

Protein bryts ner till fria aminosyror i mag/tarmkanalen och tas upp i blodet, transporteras vidare till levern och sedan slutligen till celler i kroppen som är i behov av nya byggstenar. Kroppen har lättare för att bryta ner animaliska proteiner och dessa innehåller en större mängd essentiella aminosyror än vegetabiliska proteiner. (Förhoppningsvis kommer jag att märka en positiv skillnad i och med mitt meat project) :-)

2 svar

  1. Sofia P

    OMG, så fel du har. Alla vet ju att det där one whey är det godaste i VÄRLDEN!!!!

    april 23, 2012 kl. 11:59 e m

    • Smaken är olika! Har testat OneWhey och den var alldeles för söt för min smak!

      april 24, 2012 kl. 6:24 f m

Kommentera

