Advanced Nutrition Products

The drug of God

Gjorde ju faktiskt ett blind test i Texas och kunde konstatera att ”smakar det så kostar det” haha… Tur att Sverige har världens godaste kranvatten!

Jag dricker nästan alltid vatten när jag är törstig, pallar inte läsk då jag tycker att kolsyra förstör drycken – undantag Champagne😉 Under min tid i USA tyckte jag att det var helt galet att de flesta drack Cola (400 kcal/l) till maten (free refill, of course), ung som gammal, nästan alltid med sugrör…. Det roliga (eller det är ju faktiskt inte alls roligt egentligen) är att många inte förstår hur dessa flytande kalorier kan påverka vikten… Så steg 1 om man vill undvika onödiga kalorier är alltså att byta ut saft, läsk, öl, mjölk eller vad det nu är man väljer som måltidsdryck mot vatten.

Kroppen består av ca 60% vatten som balanserar blodsockret, ökar energiförbrukningen och fettförbränningen.  MEN att hälla i sig flera liter är ju något extremt och kan faktiskt påverka kroppens mineralbalans negativt. 2l/dag brukar vara en normal rekommendation, men självklart måste vattenintaget regleras pga aktivitet och klimat. Svettas man mycket förlorar man stora mängder salter och mineraler = saltbrist = kramp = obekvämt!

Välj vatten till lunchen idag🙂

2 svar

  1. Vegout

    Jag tycker dessutom att vatten fungerar jättebra för att dämpa hunger. När jag känner att dieten gör sig påmind så sveper jag ett par glas vatten och sedan känns det bra.

    Ett tips om du är sötsugen är att blanda med Fun Light (sötad med stevia). Supergott och sött, utan några onyttigheter.

    april 16, 2012 kl. 5:19 e m

    • Japp, vatten är bra🙂 Har inte provat de nya Fun Light än, får ta och testa! Jag är ju väldigt skeptisk mot de ”vanliga” Fun Light, mycket konstigheter i dem…

      april 16, 2012 kl. 5:35 e m

Kommentera

