Advanced Nutrition Products

Grapefrukt och fettförbränning

Jag äter ju en halv grapefrukt om dagen, why?! För det första är det den enda frukten jag kan tänka mig att äta till frukost (fattar inte varför många verkar starta dagen med att äta banan i fil, yoghurt, gröt etc…) och för den andra är den ju supernyttig; energi, vitaminer, antioxidanter och mineraler. MEN framförallt visar flera studier att grapefrukt kan öka fettförbränningen. Man tror att frukten kan öka frisättningen av fett från fettcellerna, öka energiförbrukningen och öven dämpa aptiten. Låter bra tycker jag, förslår att ni köper hem lite grapefrukt till nästa frukost 🙂

(Btw, min farmor äter grapefrukt varje dag, hon är 90 år och tränar dagligen!)

Ett svar

  1. Jag älskar grapefrukt – den är helt fantastisk den frukten! 🙂

    april 9, 2012 kl. 7:29 e m

Kommentera

