Advanced Nutrition Products

Maxa förbränningen


Frukost?

En av mina vänner åt nästan aldrig frukost förut och fattade inte varför hon blev så sjukt sockersugen att hon drog i sig en hel chokladkaka VARJE dag. Som tur är finns det ju en förklaring till allt och den kommer här:

1. När man vaknar på morgonen är blodsockret lågt och i blodet finns en massa nedbrytande hormoner – hoppar man över frukosten kommer musklerna att brytas ner sakta men säkert. En bra frukost stoppar alltså den här nedbrytningen och bygger istället upp energireserver.

2. Skippar man frukosten och låter de nedbrytande processerna ta över påverkas både immunförsvar och muskelmassa negativt. Blodsockret sjunker, reptilhjärnan tar över och här kommer chokladkakan in! Det finns flera studier som visar på att de som inte äter frukost har en förmåga att få i sig fler kalorier under dagen… Välj en nyttig frukost så får du både bättre fettförbränning och högre energiförbrukning.

Jag brukar äta detta:

1. Gröt (havre, bovete, quinoa, whatever you like, nej inte mannagryn det är för barn) med Kesella (pallar inte mjölk), grapefrukt, ägg.

2. Äggröra eller omelett, grapefrukt.

3. Fruktsallad, ägg (mest på sommaren).

4. Kesella, bär, ägg.

ALLTID med kaffe annars blir jag på så sjukt dåligt humör 🙂

Advertisements

Ett svar

  1. Jag kör också ägg men även mörkt GI-bröd som jag bakat själv. Och så kaffe men har börjat köra decaf istället!

    mars 29, 2012 kl. 10:09 f m

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s