Advanced Nutrition Products

Brekki

 

Jag tycker absolut att frukosten är det bästa målet på hela dagen! Ibland när jag har gått och lagt mig tänker jag på vad jag ska äta till frukost. Normalt? Antagligen inte 😉 Läste imorse en artikel om byggarbetare som hade börjat äta gröt till frukost och gått ner en himla massa kilo. Japp, nyttig frukost lägger liksom grunden för resten av dagen, man vill ju inte bli småhungrig efter en timma och dra i sig en onyttig fika (detta gör man ju i och för sig på bygget…!). Inte bara byggarbetarnas hälsa förbättrades utan även olyckorna på arbetsplatsen minskade.

Överallt påstås det ju att gröt är trendigt (det innehåller ju en bra typ av kolhydrater, har skrivit om detta tidigare på bloggen). Gud vad jag tycker att sådana påståenden är töntiga. Men fine, väljer man att äta gröt bara för att det är trendigt så är det väl ok! Jag gör min gröt på havregryn, pallar inte att ha mjölk eller banan till som många har (blir för mycket barnmat liksom) utan har istället Kesella på och blandar i äggvita. Hardcore? Yes. Gött!

Här finns lite olika grötrecept!

Kommentera

