Advanced Nutrition Products

Beta-alanin

10 grader och sol?! Det låter ju nästan för bra för att vara sant 🙂 Och som om inte det var nog har jag precis fått reda på att en god vän från Stockholm har vägarna förbi Göteborg. Men nu blir det gymmet, har inte riktigt bestämt vad jag ska köra än, funderar på att fokusera på armar, var längesedan… Hade ett PWO-break i 5 dagar (var ju rätt jobbigt där med andningen ett tag) så igår drog jag i mig 3 skopor – very nice. Läste att det är många som får stickningar i hela kroppen..njae… kan känna lite i smalbenen och i ansiktet. Det är ju det där himla beta-alaninet som sticker, helt ärligt vet jag inte om jag tycker det är bra eller dåligt. Beta-alanin ger upphov till stickningar i huden som kan kännas jobbigt men ger inga toxiska biverkningar.

Beta-alanine är en aminosyra som behövs för att upprätthålla nivåerna av karosin i musklerna. Karosin är ett naturligt ämne vars uppgift är att buffra mjölksyra och upprätthålla rätt pH-balans för optimalt muskelarbete. Tillskott av beta-alanine optimerar nivåerna av karosin och minskar ansamlingar av mjölksyra i musklerna under träningen, vilket ökar maxkapaciteten och fördröjer tiden till utmattning.

Passa på att köra ett löppass/powerwalk/etc idag, vädret är ju så nice och det är ju faktiskt lite lite ljusare på kvällarna nu!

Kommentera

