Advanced Nutrition Products

Belöning

Detta med belöning… ”Shit vad jag har kämpat på gymmet, nu är jag veeerkligen värd en kladdkaka med grädde.” Jag brukar tänka: Ursäkta? Kladdkaka med grädde? Vaf*n?! Det är väl något av det sista en vältränad och aktiv kropp vill ha som belöning? Allvarligt talat. Vad i den kladdkakan/chokladen/ett glas vin/fyll på med valfri sockerbomb är det som kroppen vill ha efter ett träningspass? Visst, snabba kolhydrater men inte i form av mängder av rent socker. Den enda som får ut något av den belöningen är den svaga självdisciplinen. Min belöning efter dagens gympass var 20 min i bastun och en proteinshake och supergod lunch på det. Skit i kakorna – de är allt annat än belöning, de f*ckar ju bara upp allt som du kämpade för under passet!

Ett svar

  1. Ja, de där med att unna sig alltid skall vara sött och sliskigt. Varför inte belöna kroppen med något den mår bra av?

    mars 18, 2012 kl. 9:47 e m

Kommentera

