Advanced Nutrition Products

The perfect ass

Kommer ihåg att jag läste i en amerikansk undersökning att många tjejer lägger mer fokus på framsida ben än baksida… Konstigt eftersom vi tjejer egentligen verkar vara ganska så angelägna om att ha the perfect ass… En gång om året är det ett jäkla snack om rumpor i media: Victoria’s Secret-visningen. Och JA, modellerna är absolut vältränade men de är ju så tiny, jag önskar att jag såg ut som Kelly BrookVS-ass är inget för mig haha.

Varför ska man träna sina glutes & hamstrings då? Är man svag i dessa muskler så kan det påverka resten av kroppens muskulära balans, man kan få ont i knän, höfter och rygg. Hela hållningen kan påverkas, höften tippar framåt, ryggraden belastas då mer och watch out now – man ser liksom lite smågravid ut för att magen sticker ut pga en förj*vla dålig hållning. Inte ok, därför kör vi en glutes & hamstrings day!

Sumo squats
Single-leg straight-leg deadlift
Stepup på bänk med hantlar

Single leg hip raise på pilatesboll eller Bosu
Leg curl på pilatesboll (skit i leg curl i maskin…)
Reverse hip raise på pilatesboll med ankelvikter

Lite annorlunda pass idag, viktigt att variera så att kroppen inte vänjer sig, blir ju så mycket roligare också.

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s