Advanced Nutrition Products

Backträning

Maxade 20 gånger i uppförsbacke i Delsjön som avslutning på denna träningsdag. Sprang upp och ner i nästan 40 min då planen var att verkligen förta mig haha.

Om man tycker att man har fastnat i sin konditionsträning kan jag verkligen rekommendera att man lägger in backträning lite då och då istället för att springa t.ex. milen. Backträning bygger upp styrkan i benen samtidigt som du förbättrar din kondition. Backträning ger allt som du får inom vanlig springning plus den extra styrkan i benen som gör att du orkar lite längre nästa gång. Idag blev det kort och ganska brant backe vilket är bättre om man tränar inför lopp som är under en mil. Jag brukar alltid avsluta med att springa backen i ganska långsamt joggingtempo, dels för att varva ner och dels för att jag alltid känner hur j*vla lätt det känns i långsamt tempo och det är j*vligt gött.

Tänkte köra rygg imorgon för jag misstänker att jag kommer ha lite träningsvärk i benen… Har varit en himla bra träningsdag idag med, måste bero på att det är sol ute, då får man ju lite mer energi. Jag tycker att det är skitviktigt att variera sin träning och passa på att träna lite utomhus när det är fint väder. Alla mår bra av kombinationen träning och sol 🙂

 

Kommentera

