Advanced Nutrition Products

Skål!

Drinkorexi, eller drunkorexia som det kallas på engelska, innebär att äta lite eller ingenting för att i stället dricka stora mängder alkohol.

Japp, alkohol innehåller ju som bekant en stor mängd kalorier och nu verkar det som om även den yngre generationen har kommit på detta. För att ändå kunna vara ute och festa samtidigt som man förblir smal (en smal människa är nämligen en lyckad människa i ungas ögon) är det lösningen självsvält på dagtid som gäller. Ett beteende som kan leda till både allvarliga ätstörningar och alkoholmissbruk.

Jag hade aldrig kunnat dricka på samma sätt som jag gjorde för 10 år sedan. Herregud, jag hade blivit alkoholförgiftad. Jag har dock inget minne av att jag drog ner på maten för att kunna dricka mer? Jag drack ju tills jag spydde så det var i sådana fall av den anledningen som portionerna minskades. Nuförtiden vet man ju bättre. Jag känner mig alkofet efter bara en festkväll, får finnar och blir allmänt sunkig och ful. Alcohol is NOT a girl’s best friend, mina vänner.

Kommentera

