Advanced Nutrition Products

Mina kosttillskott

Här kommer listan på de kosttillskott som jag tar just nu och vad jag tycker om dem:

Nanox proteinpulver: SVINBRA. Jag älskar ju mina smoothies och vill ha ett proteinpulver med icke-kemisk och ganska så neutral smak – kan rekommendera samtliga smaker från Nanox.

Olimp BCAA Xplode: Kan inte riktigt utvärdera effekten av denna då jag bara har ätit den i drygt en vecka. Jag är kräsen när det gäller smak och den här smaken är inte optimal för mig. Helt ok men smakar f*n lite WC-anka…

Gaspari Super Pump Max: Givetvis ska man följa doseringsmängd MEN 1 skopa är definitivt för lite för mig och jag är inget PWO-freak eller icke-känslig (snarare tvärtom!). Tar minst 1,5 skopor (ibland mer) men här får man testa sig fram. Det blir definitivt bättre effekt om PWO’n intas på tom mage (men jag är ju alltid hungrig…). Dock har inte Super Pump Max gett mig någon amazing gymupplevelse och nästa gång blir det den här.

Omega3: Ett måste. Bra för muskler, hjärnan, det mentala välbefinnandet…you name it. Jag testar just nu en i flytande form som smakar piss, man undrar ju om det är bättre eller sämre?!

Multivitaminer: Efter 4 penicillinkurer 2011 så känns det som att det dagliga vitaminintaget måste vara på topp. Som vegetarian är det dessutom superviktigt att jag får i mig järn.

CLA: CLA är en blandning av två linolsyraliknande fettsyror som aktiverar frisättningen av inlagrat fett och gör det tillgängligt som energi för musklerna samt stimulerar immunförsvaret. Det kan ta flera månader innan man märker skillnad av CLA så jag återkommer med resultatet.

SAMTLIGA KOSTTILLSKOTT (utan min nuvarande omega-3) finns att köpa i vår webshop. GLÖM INTE RABATTKODEN fpblogg, det är ju onödigt att betala för mycket!

Kommentera

