Advanced Nutrition Products

Träna och känn dig yngre

Foto: Flickr

Kolla in de här kommentarerna angående hälsa och träning (för er som har missat SVD’s artikelserie om immunförsvaret så finns den att läsa här):

Varför känner sig många gamla redan i 70-årsåldern? Det är för att de äter fel, inte tränar och blir söndermedicinerade av läkare. Generna har en ganska stor betydelse. Själv är jag i kanonform och känner väldigt lite av åldrandet. /Björn L

Jag är 69 år och tränar 30–45 minuter cirka sex dagar i veckan. Jag varierar mellan löpning, gym, rullskidor, roddmaskin, skidor och skridskor. Det går flera år mellan mina förkylningar. Jag minns inte ens när jag senast var förkyld. Jag känner mig frisk och stark och minst tio år yngre än jag är. /Lars Gauffin

Jag är övertygad om att en aktiv livsstil kan förebygga framtida sjukdomar och öka välbefinnandet. Idag finns det mediciner mot allt men ibland kanske det räcker med att träna en timma om dagen?

 

Kommentera

