Advanced Nutrition Products

Vem stressar du för?

Jag verkar befinna mig mitt i julstressen! Herregud, folk måste sluta stressa (man blir tjock av stress dessutom, har jag hört, och märkt!). Jag brukar ställa mig följande frågor (kommer tyvärr inte ihåg vem som har berättat detta för mig):

1. Varför stressar du?
2. Vem stressar du för?
3. Bryr sig personen du stressar för verkligen om dig och din hälsa? Hade personen i fråga gjort samma uppoffringar (som stress faktiskt medför) för dig? Är det du håller på med SÅ himla viktigt att du är beredd att må dåligt för någon annan?
4. Svaret på fråga 3 blir ofta nej. SÅ SLUTA STRESSA! Prioritera din egen hälsa för det är banne mig ingen annan som kan eller vill göra det åt dig.

Jag är övertygad om att stress verkligen kan fuck you up. Det är inte värt att riskera sin hälsa på det sättet som vi faktiskt gör idag.

Kommentera

