Advanced Nutrition Products

Senaste

NY BLOGG

Josephine bloggar vidare om träning och hälsa här!

Annonser

AXLAR

Efter två frukostar cyklade jag till gymmet och körde axlar. Det var ju öppet hus idag så fick gratis kaffe av Caroline i receptionen, klart det blev ett superpass då! Hade så mycket energi att jag avslutade med 15 min i roddmaskinen. Sedan kom D förbi en sväng och körde lite bänk och chins. Alltid kul när någon kör tungt. Jag som då redan hade spenderat nästan 2 timmar på gymmet hade absolut ingen kraft kvar i kroppen och enorm träningsvärk från igår – det blev 2 chins som avslutning sedan fick det vara nog!

GOOD MORNING SATURDAY

Nu ska det tränas! Veckans axelpass = veckans favorit, efter ben då… Jag är fortfarande mätt från gårdagens middag så energi är det knappast brist på. Tror det får bli lite cardio också om benen pallar, har ju en himla träningsvärk!

Enjoy your weekend!

KILLER ELITE VS DALLAS VS X-MEN


D ville se på Killer Elite, jag ville se på Dallas. Onsdagen slutade med att vi fick pausa filmen när det var 9 min kvar och se en timma på JR med flera. Jag har blivit Dallasberoende. Det är så IQ-befriande och avkopplande. Killer Elite däremot, fattade hälften; 3 män som skulle dödas, en väska med pengar och en tillfångatagen Robert De Niro. Och nu är det X-Men på TV… Nästa gång blir det War Horse.

Har minst sagt laddat inför morgondagens träning. Chèvrelasagne och kladdkaka. Det blir liksom overload och illamående tillslut men det får vara ok en dag i veckan! Som jag har skrivit tidigare har jag extremt dålig matdisciplin och det enda som funkar för mig är att äta strikt resten av dagarna.

BEN

Stapplade uppför trappan från gymmet efter morgonens benpass så då får man nog konstatera att det gick helt ok. Träffade även en fd kollega som kan vara en av de goaste tjejerna i världen så fick även lite extra energi från henne tror jag! Hon berättade att hon hade tagit tag i träningen igen efter att ha läst min senaste krönika! Superglad blev jag då, var ju liksom det som var meningen! Sitter och skriver på Septembernumrets spalt där jag kommer att berätta vad som händer när man testar quick fix-metoder för att snabbare nå drömkroppen…

Knäböj – benspark – lårcurl – benpress med ett ben i taget – vadpress

IDEAL

Igår pratade jag vältränade tjejkroppar med H och om att det ibland kan bli för mycket av det goda; för mycket muskler alltså. Jag tycker att man väljer helt själv hur man vill forma sin kropp och hur man vill se ut. Huvudsaken är att man trivs och mår bra. Alla är olika och alla vill se olika ut. Tur är väl det.

Nu blir det legz. Ska bli intressant att se hur detta passet går eftersom förra veckans benpass inte var ett av de bättre. Kommer att köra på mitt gamla gym för lite omväxling. Nu ska jag ladda med äggröra och kaffe!


Enligt mig superhot!

NYA VANOR

”Vi har ju ansträngt oss för att skapa ett samhälle där vi slipper anstränga oss, vi har blivit fysiskt lågaktiva, därför ökar vår sammanlagda vikt.”

En ny studie visar att svenska män blir allt fetare och att unga kvinnor röker men än någonsin. Orsaken till viktuppgången är kombinationen av energität mat och bristen på fysisk aktivitet. Japp, när man tänker efter så kan man ju: ta bilen till jobbet, parkera i garaget, ta hissen till kontoret, sitta ner hela dagen (äta framför datorn), ta hissen ner till bilen, åka hem, sätta sig framför tv’n, äta, sova. Det låter kanske som ett skämt om man som jag är en aktiv person men så här lever många. Testa att ändra på en grej, cykla eller promenera till jobbet istället för att ta bilen. Byt ut en av måltiderna mot något nyttigare. Utvärdera efter en månad och se om det är någon skillnad. (Det är det alltid!).